Forum Psychologia Internetu Strona Główna Psychologia Internetu
Artykuły, informacje, poważne dyskusje i luźne rozmowy na temat psychologicznej strony Internetu
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Emocjonujące gry

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Psychologia Internetu Strona Główna -> ŚWIAT GIER KOMPUTEROWYCH
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NightRainbow
**Mistrz Konwersacji**
**Mistrz Konwersacji**



Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 1173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: U.K.

PostWysłany: Nie 5:46, 29 Sty 2006    Temat postu: Emocjonujące gry

Analitycy uznali, iż gry komputerowe mogą już zacząć spokojnie konkurować pod tym względem z książkami, filmami oraz muzyką. W przeprowadzonym przez zawodowych ankieterów sondażu na grupie dokładnie 535 graczy aż dwie trzecie badanych stwierdziło, że to właśnie gry są najlepszym środkiem do przekazu emocji lub też wkrótce będą równe innym mediom.

Zgodnie z przewidywaniami autorów raportu, gatunkiem gier wywołującym najwięcej emocji są produkcje RPG (role playing game), w których gracz ma największą dozę swobody w podejmowaniu decyzji. Tytuły z tego gatunku są głównie przeznaczone do zabawy dla jednego gracza, dialogi i wydarzenia są zaś wcześniej przygotowane przez producenta gry. Pod względem zawartości emocjonalnej sieciowe RPG-i zdecydowanie ustępują grom wyreżyserowanym. Za najbardziej wzruszającą i zaskakującą produkcję badani uznali "Final Fantasy VII" z 1998 roku. Scena śmierci Aerith zapadła w pamięć oraz doprowadziła do łez zdecydowaną większość badanych. Crying or Very sad Smile

Zaraz po RPG-ach ładunków emocji dostarczają pierwszoosobowe strzelanki oraz gry akcji. Największą rolę odgrywają tu ustalone wcześniej przez twórców wydarzenia.
Innym ważnym czynnikiem okazała się możliwość rywalizacji z innymi oraz wykonywania działań wymagających honoru lub lojalności.
Najmniej emocji graczom dostarczały wszelkie symulatory lotu. Producenci gier tego gatunku muszą poświecić swoim tytułom jeszcze więcej pracy, aby przykuć uwagę użytkowników. Laughing

(Na podst. --> nt.interia.pl)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Psychologia Internetu Strona Główna -> ŚWIAT GIER KOMPUTEROWYCH Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin